Krija na bezsenność

Od dłuższego czasu w swoich materiałach mam wydrukowaną kriję na bezsenność. W ramach wolontariatu, tłumaczyłam kiedyś część książki „Sadhana guidelines” – Wskazówki do Sadhany i ta krija pochodzi właśnie z tej książki. (Jednak, zdaje się, nie została jeszcze wydana w Polsce).

Parę lat temu miałam okazję przećwiczyć ją na warsztatach z Prof. Sat Bir Singhiem, ale samodzielnie zrobiłam ją dopiero na urlopie nad morzem. Na ogół nie miewam problemów ze snem i to pewnie dlatego, ale ostatnio i mnie dopadły nocne wybudzenia i osobista niedogodność sprawiła, że sięgnęłam po ten zestaw ćwiczeń, żeby sobie pomóc. I mogę powiedzieć, że działa!
Kriję zrobiłam wczesnym popołudniem, a pod wieczór doznałam tzw. „odcięcia” – po prostu padłam i spałam snem sprawiedliwego ze 2 godziny. Obudziłam się ok. 21:00 i zastanawiałam się cóż zrobić z tak pięknie rozpoczętym wieczorem;-D i okazało się, że w tej sytuacji dostrzegłam plus dodatni, ponieważ chciało mi się pójść w nocy nad morze, żeby pooglądać gwiazdy i okrągły księżyc tuż przed pełnią. Taki właściwy, nocny sen rozpoczęłam więc bardzo późno, ale następnego dnia obudziłam się naprawdę wypoczęta.

Najlepszą porą na wykonanie Kriji na bezsenność wydaje mi się 2-3 godziny przed pójściem do łóżka, żeby dać czas swojemu systemowi nerwowemu na wyciszenie.

Jeśli borykacie się z jakimikolwiek problemami ze snem, to polecam jej wypróbowanie. Na początek można skrócić czasy ćwiczeń i ilość powtórzeń. Na filmie na pewno poskracałam te z oddechem ognia (przy jednym z nich złapał mnie skurcz, więc nie było innej możliwości;-) Nie tłumaczę tu detalicznie, jak wykonać poszczególne ćwiczenia, więc film jest dla osób, które mają już doświadczenie z jogą kundalini.

Oprócz zestawu ćwiczeń uziemiających dla emocjonalnej i mentalnej równowagi i Kriji przeciwdziałającej wczesnej menopauzie, będzie to trzeci film, który może wspomóc kobiety w tym czasie.

Krija na bezsenność

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *